Три феи – помощнички

Може би ще познаете Лили, майка на три прекрасни девойки – тризначки,  която вече е разказвала няколко пъти в блога за вълненията на мулти-майчинството. Ето поредния й разказ, в него дъщеричките й от „Разказ за трите бебета“ и „Три калинки, като балеринки“ са се превърнали в малки феи-помощнички на мама в новото й творческо начинание. 🙂

11159970_646704722095799_8949810129196459253_n

Първите цветя направени от моите три феи – помощнички.

Когато си родена с име на цвете, а съдбата ти подари три прекрасни цветя, нещата някак неусетно тръгват в предначертаната им красива посока. Преди около две години с идеята да сътворя нещо в подкрепа на един благотворителен базар на Фондация „Нашите недоносени деца“ си купих първите мъниста и парчета ярки цветни платове… Моите момиченца също се родиха недоносени, в 35-та г.с., и знам колко е важна адекватната грижа в първите дни на тези крехки дечица. Така започнах да участвам в базарите като доброволец и ето ме днес – с цветното ми хоби, което може би ще се превърне в нещо повече – мечтана професия, в която най-добре мога да изразя себе си.  Сега у дома е пълно с ярки платове, мъниста, камъни, шнолки, диадеми, пръстенчета, гривни и какви ли още не гиздила в готов и полуготов вид! А моите момиченца, вече на 4 и половина, с желание да ми помагат и с часове нареждат цветни мозайки от плат и вече дори правят първите цветя за себе си.

11199026_10206587086821739_774387716_n

Две щастливи девойки, закичени с новите си творения.

За чудесната възможност да съчетавам полезното с приятното и за моето любимо занимание със забавна и много творчески насочена игра за децата, мога много да разказвам… А за възторга и гордостта на децата, когато носят цвете, което са направили почти сами, може би се досещате и вие. И най-вече е толкова хубаво времето, което прекарваме заедно да не е изпълнено със спорове и непрестанна борба за надмощие или стремеж да не останеш по-назад от другите, защото това е лично за мен най-изморителното от ежедневието с три деца на еднаква възраст вкъщи.

Не знам как е при другите майки на близнаци, но мен ме напряга най-много непрестанното внимание да реша спора без да има ощетени, да не пропусна похвалата, за която следят и която очакват, да реагирам еднакво при наглед еднотипни постъпки. Понякога ми се струва, че непрекъснато има някой сърдит и си мисля, че не се справям добре, но това май минава през главата на всяка съвременна майка.

11180263_10206587059221049_397815587_n

И още една!

Често докато ми говорят двете или трите едновременно (но всяка за нещо различно, и жизнено важно за нея в момента), което на тази възраст се случва много често, усещам как главата ми започва да се уголемява и да бръмчи, а всъщност ми се иска като котарака от книжката за Алиса просто да се стопя във въздуха и да стана невидима за пет минутки поне. А те очакват 100% внимание и адекватни отговори! Предизвикателството е голямо, но пък като те прегръщат и целуват тройно повече, умората минава, напрежението се стопява, и ти се иска да споделяш и раздаваш любовта и цветовете, които препълват душата ти…Моята любов въплъщавам в цветята и аксесоарите, които правя, започнах с цветни детски герданчета и диадеми, но откакто по съвет на моя приятелка опитах да правя цветя от сатен и органза, идеята и направата им така ме увлякоха, че продължих да се занимавам с тях и вече две години усъвършенствам и развивам хобито си предимно в тази насока.

Да съчетаеш работа на пълен работен ден с грижа за близнаци не е невъзможно, но аз видях възможност чрез хобито си да съчетая зареждаща ме и удовлетворяваща работа с необходимото и важно за мен повече време за децата, затова продължавам да се занимавам с новата си творческа „професия“. Винаги съм имала интерес към платовете и шиенето, дори средното ми образование е свързано с това, и макар че никога преди майчинството не съм работила по тази си специалност, сега направих рязък завой от маркетинга и рекламата, които бяха моето висше образование и поле за изява през последните 15-тина и повече години. Засега не съм постигнала нивото на стабилност и доходи от работата си преди майчинството, но това което правя  ме кара да се чувствам по-щастлива и намерила себе си.  А вие може да се докоснете до творенията ми на страницата ми https://www.facebook.com/LiLaArt . А пък на 8, 9 и 10 май може да ме видите и в първата ми официална „голяма“ изява на Хендмейд фест, 2-ри етаж Запад в НДК .

10891701_599681876798084_6837636641849267391_n

 Ако и вие сте майка на близнаци, която съчетава радостите и грижите с интересна или творческа професия, може да споделите и своите разкази!

Публикувай коментар