Коремчето след бременност с близнаци

koremche

Eдна диня от поне 8 кг. – описано съвсем образно и нагледно, коремът ви е побирал нещо подобно в края на бременността с близнаци – като размер и като тежест! Дали тогава той може да остане непроменен след раждането?

Кенгурова торбичка, издишало балонче, превтасала питчица, ивици на тигрица… или коремчето ни след раждането.  Една тема, за която  хич не обичаме да говорим, особено през лятото! Всяка майка на близнаци, която е родила големи и доносени бебета близо до термин, си има и отпечатък върху коремчето от двойната (или тройна) бременност. Истината е, че е много вероятно когато си върнем килограмите и като цяло тялото, след износването на две или повече деца, кожата на корема може да загуби еластичност и да не се възстанови напълно след цялото това преразтягане и разпъване. Дори ако сме се отървали без стрии. Все пак талията ви към 9-я месец е била поне двойна, нали?

Описано съвсем образно и нагледно, коремът ви е побирал в себе си една диня от поне 8 кг. – като размер и като тежест! И това са само килограмите на бебетата, плацентите и околоплодната течност! Съвсем реално е в този случай да не очаквате да излезете от родилния дом с тесните си дънки от преди бремеността, както със сигурност сте чували да се хвалят познати или приятелки (родили само едно бебе!)… Или да се разхождате с „предишното“ си тяло по плажа броени месеци след раждането. Организмът ви има нужда от поне толкова месеци, колкото тези на бремеността, за да „разбременее“. А и главната ви цел е била доброто наддаване и раждането на две големи и доносени бебета, не е ли така?

 Митове и истини

1320787875_mariah-carey-usweekly-467

Три месеца след раждането на близнаци Марая Кери е свалила 15 кг. и коремът й е дори по-плосък от преди. Дали това е цялата истина??

Колкото и да сте горди с децата си и от постигнатия след бремеността резултат обаче, в наши дни, когато перфектните форми са издигнати почти в култ, е лесно да се почувствате леко потиснати от новия облик на фигурата и най-вече на коремчето си. Не се заблуждавайте и не падайте духом от снимките на знаменитости, които изглеждат „непроменени“ или дори с по-плосък корем съвсем скоро след бременност с близнаци. На първо място се запитайте дали това, което показват снимките е „голата“ истина и на второ, знайте че претърпените пластики също са сложни коремни операции и оставят немалък белег.

celebgossipz_Julia_Roberts_34268_j_ulia_roberts_bikini_pictures

Джулия Робъртс не крие своята „близнашка кожа“

Вижте например двойните мами Марая Кери и Джулия Робъртс – коя от двете ви се струва по-истинска? Скалпелът или фотошоп май са свършили чудеса в първия случай (вижте снимка и от бременното коремче на Марая тук). Във втория, може да придобиете реална представа каква всъщност може да е действителността след раждането на две бебета и как дори една звезда като „хубавата жена“ Джулия, не счита за нужно да прикрива следите от двойната бременност върху тялото си. В крайна сметка те не са нищо срамно или грозно. Преразтегнатата кожа на корема си има дори свое име на английски – „twin skin” („близнашка кожа“).

 Дали и как да скрием „близнашката кожа“?

 Ако и вие си имате такава, сигурно сте се чудили поне веднъж дали и как да покажете (или по-скоро скриете) променения си корем на плажа. Вероятно сте прибрали бикините и сте се запасили с цели и дълбоки бански за морето. Скромният ми опит обаче сочи, че дълбоките долнища така и не прикриват напълно „проблема“, а пък да правиш слънчеви бани в жегата с цял бански си е жива досада. А и защо ли да наказвате корема си да не види повече слънчев лъч, след като в крайна сметка ви е направил най-хубавия двоен подарък?

Освен това:

  1. Още преди да се съблечете по бански целият плаж ще видял (и чул) причината за променения вид на вашия корем и всъщност всички погледи едва ли ще са насочени към него!

  2. Коремчето ви ще изглежда значително по-добре и за вас и за околните, когато хване малко тен, отколкото когато е бяло 🙂

  3. Телата ни служат и за раждане на бебета и тяхна основна функция не е да изглеждат перфектно на морето и не само там!

grecia 2011 178

Не е нужно да изхвърлите бикините – кой ви забелязва корема?!

И няколко практически съвета – предпочитайте долнища със широк нестягащ ластик или такива, които не се впиват в корема, както и бански с плътна подплата или тези от двойна материя. Колкото и странно да звучи, вероятно ще изглеждате по-добре с по-плитки долнища на бански, които откриват почти целия корем, отколкото с такива, които минават през средата на корема или около пъпа и над него. Подобни модели стоят добре само на манекенките, които ги рекламират, а те със сигурност не са раждали близнаци!

Що се отнася до гардероба ви изобщо, под дрехите едва ли някой ще забележи как всъщност изглежда кожата на корема ви. Ако се притеснявате, че той не е стегнат и плосък както преди, просто избирайте дрехи, които не са много прилепнали върху горната част на тялото или тесни рокли, които очертават плътно силуета. Ще изглеждате чудесно в рокли с по-висока талия или в блузи, които очертават бюста, но падат по-свободно надолу. По-късите потничета или блузи (с дължина малко под талията) също няма да очертяват толкова коремната област. Вероятно няма да е така обаче с дънките и панталоните с ниска талия – при тях е по-добре да предпочитате нормалните по-дълбоки модели. През зимата фигурата ви под дрехите ще изглежда по-прибрана ако ползвате еластично боди или еластично безшевно бюстие. Ластичните колани, гащи или корсети са далеч по-неудобни и когато се разместят ефектът от тях не е особено добър.

Не бързайте с коремните преси!

 Ако след всичко прочетено дотук решите, че единственото спасение е да започнете с коремните преси колкото се може по-скоро след раждането – изчакайте! Често след бременност и особено след бременност с близнаци може да се получи раздалечаване на правите коремни мескули, известно като диастаза (diastasis recti). В този случай неподходящи коремни упражнения и в частност коремните преси, може само да влошат ситуацията. Затова се посъветвайте с фитнес експерт, запознат с физиологичните промени след бременност, преди да започнете упражнения за стягане на корема.

diastasis

Диастаза на правите коремни мускули

Леко раздалечаване на правите коремни мускули е нормално след бременност и обикновено те постепенно се „затварят“ и сами в месеците след раждането. Ако коремът ви обаче е останал изпъкнал и не се прибира, може да проверите дали имате диастаза с едно просто упражнение. Легнете с крака леко сгънати в коленете, като стъпалата трябва да останат опрени в пода. Поставете едната ръка под тила повдигнете леко раменете и главата напред. С пръстите на другата ръка притиснете коремната област при пъпа – ще усетите мускулите от двете страни на линията, която минава през средата на корема ви. Ако в разстоянието между мускулите има „дупка“, в която влизат повече от 2-3 пръста, вероятно имате диастаза. В такъв случай е необходимо да се обърнете към специалист, който ще ви препоръча упражнения или други мерки за справяне с проблема. В блога вече има и публикувана статия за „Упражнения за стягане на корема след раждане на близнаци и диастаза“, която ще ви даде много ценни насоки от професионален спортен консултант.

И за завършек – каквито и да са промените в тялото ви след бременността не преставайте да бъдете горди с него – то е било способно да отгледа и износи цели две или повече бебета!  А това е невероятно, нали?

3 responses to “Коремчето след бременност с близнаци

  1. Аз получих такава диастаза в пъпната област и от едно бебе, ама с размер на два бебета 🙂 Обиколката на талията ми беше 110см по някакъв спомен, не помня с 8ми или в девети месец. Имах огромен корем и все ми се радваха и ме питаха дали ще раждам близнаци. Физиономията им се сменяше, когато казвах, че бебето е едно и промърморваха „горката“, вече със съчувствие. Това ме забавляваше, докато не родих и не започнах упражнение за стягане на корем. Оказа се, че тази завоалирано звучаща думичка „диастаза“ си е на практика една хернийка, която се наложи да оперирам, преди да е увеличила размера си, да е получила усложнения- подробно обяснени от доктора. Няма вариант без оперативна намеса да се съберат коремните мускули и даже по-лошо- упражненията задълбочават проблема. Така, че към преразтеглените мускули, които бавно и постепенно възстановявам след операцията, имам и белег и по форма приличам точно на снимката по-горе. Сега колкото повече възвръщам теглото си от преди раждането, толкова повече кожата провисва и стоя в дилемата-излишни килограми или излишна кожа. Използвала съм редовно козметики за предотвратяване на кожни деформации от първия ден на бременността до сега и 0 резултат. Така, че след някое и друго бебе още идеята за скалпел става все по-привлекателна. 🙂

  2. Pingback: Упражнения за прибиране на корема след раждане на близнаци и диастаза | ЗА БЛИЗНАЦИТЕ·

  3. Здравей Тони,
    Аз не съм специалист и не знам в каква степен е била диастазата ти, но при по-леки случаи има съвсем реална възможност тя да се оправи и с подходящи упражнения. В блога вече има и статия с упражнения точно за диастаза: https://zabliznacite.wordpress.com/2014/03/28/uprajneniq-za-korema-diastaza-bliznaci/

Публикувай коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s