Защо си струва да кърмиш близнаци?

След като разказах историята си за кърмене, съвсем спонтанно се замислих какво ми е дало кърменето на близнаци и за броени минути се роди цял списък. Не искам да звучи като пропаганда, а просто като споделен опит и преживявания на една майка, успяла да кърми две деца едновременно. Ще се радвам ако може да бъде от полза на някого!

И така, защо си струва да кърмиш близнаци?

  • Защото тялото ви е в състояние за изхрани две и повече бебета с кърма.
  • Защото майчиното мляко е най-добрата храна за всяко новородено и е съобразена с неговите индивидуални специфични нужди след раждането. Това важи с особена сила за бебенца, които са родени малко по-рано или с малко по-ниско тегло, какъвто може да е случаят при близнаци. Съставът на кърмата на майките, родили преди термина, е съобразен с нуждите на преждевременно родените бебета.
  • Защото кърменето след раждането помага и за по-бързото възстановяване на майката – когато бебетата сучат се отделя хормонът окситоцин, които стимулира по-бързото прибиране на матката и възстановяването на нейния тонус. Това е особено полезно в случаите на многоплодна бременност, когато тя е била  много преразтегната.
  • Защото кърменето ще ви осигури незаменима близост и физически контакт с двете ви дечица и няма да се притеснявате дали ги гушкате достатъчно.
  • Защото кърменето ще ви позволи да храните двете си деца лесно и едновременно, без да има нужда да жонглирате с две шишета.
  • Защото кърменето ще ви даде възможност да нахраните децата си навсякъде в вкусно и топло мляко, без да мъкнете двоен арсенал от принадлежности за хранене.
  • Защото при кърменето се отделят хормони, които имат релаксиращ ефект върху майката и това може да й бъде от особена полза за преодоляване на стреса от грижите за 2 или повече бебета.
  • Защото кърменето е изгодно и от финансова гледна точка – за изхранването на 2 бебета в първите 6 месеца ще са ви нужни поне 15 кутии адаптирано мляко на месец. В зависимост от вида му това ще отнеме от месечния ви бюджет между 140 и 330 лева!
  • Защото да се опитате да кърмите няма да ви струва НИЩО!
  • Защото ако успеете да кърмите ще може да изпитате неописуемата гордост не само да сте дали живот на две или повече бебета, но и да сте ги видели как растат само със силата на вашето мляко. И когато от гърдите ви във вас се взрат два чифта доволни и любящи очи ще разберете най-добре защо си струва да кърмите близнаци!

9 отговора на “Защо си струва да кърмиш близнаци?

  1. Благодаря за споделеното!
    Само при вида на тези очички се разплаках.Аз не можах да кърмя своите близнаци и мисля,че това ще остави в мен една огромна емоционална дупка.Не може да се сравни с нищо…потребността на една жена да кърми.
    Пожелавам ви още много такива съкровени мигове заедно!

    • Благодаря ти за милите думи! Сигурна съм, че си дала на децата си много всеoтдайноcт и любов, те също са безкрайно важни!

  2. Pingback: Кърмене на близнаци – лесно като 1 – 2 – 3! « ЗА БЛИЗНАЦИТЕ·

  3. Pingback: Да кърмиш близнаци – разказът за нашето кърмене « ЗА БЛИЗНАЦИТЕ·

  4. Супер причини и много верни 🙂 Аз в момента кърмя моите две и половина месечни девойки и мога да добавя, че кърменето на близнаци е и чудесен метод мама да се порови в интернет или да почете книжка докато децата се хранят. Незнам дали бих се справяла сама с децата през деня, ако не ги кърмех… струва ми се супер трудно да топлиш и стерилизираш ботилки докато две бебета плачат гладни.

  5. След всички страхове и цялото ми старание да не родя преждевременно, се оказа, че съм пропуснала да се самообразовам на тема кърмене. Родих две големи момичета, но бях напълно неподготвена за кърменето и за съжаление никой в болницата не намери за необходимо да ме подкрепи и да ми покаже нещо. Докато се съвземах от секциото децата ми бяха хранени 3 дни с шише и за съжаление, вместо да се увеличи, кърмата ми на намаля драстично. Въпреки всичко успях да ги кърмя няколко месеца, като дохранвах. Мога само да посъветвам бъдещите майки, да се информират навреме, защото няма по-добро мляко от майчиното!

Публикувай коментар