Гергана Брънзова – за близнаците, майчинството и „Моята Сила“

gen_img_url (1)Може би повечето от вас познават Гергана Брънзова като една от най-успешните български баскетболиски – първата българка, играла в НБА, дългогодишен капитан на националния отбор на България и бляскава спортна кариера в многобройни чуждестранни клубове… По-малко се знае, че тя е и многодетна майка – със съпруга й, известния турски баскетболист Харун Ерденай, имат три деца – 11-годишният Алихан Калоян и 3-годишните близнаци Ниа-Софиа и Кайа-Йоан. А съвсем наскоро стана ясно, че „необикновените“ неща в живота на Гергана не са само тези…
Повод за това интервю в блога „За близнаците“ стана филмът за Гергана Брънзова, който беше излъчен през месец май по bTV и разказа за нейната победа в едно друго предизвикателство – превъзмогването на диагнозата „множествена склероза“, която баскетболистката преименува в МС -„Моята Сила“. Малко след предаването, което може да видите тук, реших да се свържа с нея и да я помоля за един „виртуален“ разговор, който всъщност се проведе от най-западната до най-източната точка на Европа! В него ми се искаше тя да разкаже и за живота си като многодетна майка и съпруга, за „земната“ Гергана, в която може да се познае и всеки един от нас, независимо от предизвикателствата, които ни обединяват или разделят. Не заради сензацията, а заради волята на обикновения човек, постигнал нещо необикновено със собствените си сили.

От разговора нямаше как да остане настрана и наскоро публикуваната книга на Гергана Брънзова „Отвисоко на живота“, в която тя споделя пътят извървян дотук с надеждата разказът й да помогне най-вече на онези, на които животът е поднесъл едно трудно, но необикновено предизвикателство с едно ново име – „Моята Сила“! Те могат да намерят повече подробности и във ФБ профила на Гергана Брънзова.
Само малко повече от месец след излизането си на пазара на 25 юли т.г. (рождения ден на Гергана), книгата „Отвисоко на живота“ бе изчерпана и в момента се отпечатва второ преработено издание, което ще бъде представено в София на 11 септември, петък от 15.00 часа в литературния кът на Алея на книгата  на бул. „Витоша“ в София. 


–  Гергана, всички сме чували за теб като баскетболистка и успяла спортистка, но е малко известно, че наред с това си и многодетна майка. Промени ли те майчинството и как?

– Майчинството го пожелавам на всяка жена! Мисля, че ме направи по-отговорна и грижовна към себе си; търпелива и игрива. Научих се да общувам и разбирам децата. А от децата постоянно се уча. Наблюдавам начина им на комуникация и взаимствам 🙂

– За повечето родители на близнаци появата на двете точици на монитора след двете чертички на теста за бременност е своеобразен „шок“. Така ли беше и при вас и как прие новината, че ще станеш двойна мама?

– От малка съм си мислила за близначета :). Знаех, че от страна на майка ми е генетично заложено, но когато на монитора видях първо едното, после другото сакче, бях изненадана. Бях сама на прегледа и това сякаш усили ефекта на шока! Постоях си в чакалнята и абсорбирах емоцията известно време преди да споделя с мъжа ми и майка ми…

– Как се „пребори“ с многоплодната бременност и първите месеци с три деца, от които две бебета вкъщи?

– Борба!? Нееее! Жонглиране 🙂 ! Много емоции и умора се натрупват. Аз се опитвах да правя всичко и бъда навсякъде и се преуморих. Дисциплината и хъса от спорта си оказаха влияние, но те не са достатъчни. Най-важен фактор е подкрепата на семейството и уменията да релаксираш и да „успокояваш топката“!

– От тези две „Б“-та в живота ти – Баскетбол и Близнаци кое е по-голямото предизвикателство?

– М-м-м-м! Баскетбола никога не съм го приемала за предизвикателство :). По-скоро- призвание :). Близнаците са истинско предизвикателство!

– Да продължим с предизвикателствата – една друга голяма и успешна битка в живота ти, която стана известна наскоро, е множествената склероза, която ти наричаш“Моята Сила“. Как се прояви при теб болестта и защо реши да водиш битката със собствените си сили, а не с традиционната медицина?

– Битка не съм водила… 🙂  Аз съм човек на мира :). Предизвикателството се състоя в това, да пожелая да погледна навътре в себе си, разуча себе си, начина си на мислене и поведение и усетя първопричината! А за това ми беше нужна сила – Моята Сила. Проявиха се симптоми, за които традиционната медицина не ми отговори и аз излязох от рамката :).

– Имала ли си по пътя моменти на слабост, от онези моменти „когато вкъщи всички спят..“ и какво ти помогна да се събудиш на сутринта с повече вяра?

– Аз съм човек на свободата! Докато всички спяха, аз използвах времето да се докосна до дълбините на характера ми и психологията, която ми е много близък и верен приятел :). Вярата в моята вяра е извора, от който черпя сили. Но когато човек черпи и взима, трябва и да дава- за да има баланс 🙂

– Вероятно този разговор ще достигне и до много майки, които са „multiple” по един различен начин. Какво е посланието ти към тях? (б.а. Терминът „multiple” на английски се използва и за мулти-мама и в наименованието за множествена склероза „multiple sclerosis”)

– „Multiple“ е хубава дума! Разнообразие! Когато го има е по-интересно и цветно! Да се насладим на момента и изживеем и усетим всеки цвят на емоциите от това разнообразие е прекрасен подарък! Нека му се радваме истински!

– А какво би казала на скептиците?

– Не знам 🙂 … Да имат вяра и да разширят мирогледа си, може би…

gen_img_url– Защо реши да напишеш книгата „Отвисоко на живота“ и за колко време се роди тя? Какво казва заглавието й?

– Просто знаех, че имам желание да споделя историята си… Моята изповед пред самата себе си… Истинска и чиста. Може да бъде от полза на някого! Това си казах, когато се реших да го сторя. Книгата съм я писала всъщност доста време. В нея има синтенции и анализи от мои дневници и писания от преди години. Структурирането на формата беше за около 6 месеца. Заглавието казва да погледнеш живота си, извисявайки се над себе си и всичко… За да имаш по-широка визия… И разбиране към себе си 🙂 На първо място…

– За страничния наблюдател в последните месеци животът ти върви на забързани обороти – създаде фондацията „Стани по-добър“ в Бургас, която има за цел да възроди баскетбола в родния ти град, издаде книга, в интернет даваш подкрепа на хора с множествена склероза… Откъде черпиш всичките тези сили и как съчетаваш всичко в ежедневието си на майка и съпруга?

– Черпя от извора на съкровените желания. Следвам намеренията си… С вяра, търпение и чистота – яснота! Много държа на прозрачността в отношенията. Когато нещата са ясни, чисти, избистрени е по-лесно. Слушам си сърцето и тялото. Те са ми барометър. Дали успявам? Питам се всяка вечер преди лягане. Отговорът е, че винаги давам най-доброто от себе си. Удовлетворението е моят „десерт“!

– Обичаш ли да правиш планове за бъдещето? Би ли споделила някоя от мечтите си?

– Планове? Имам намерения! Нещата се случват когато имам визия и желание. А имам такива – да завъртя колелото на промяната за баскетбола в България. Подкрепа е нужна винаги! Искам да видя момичета и момчета, горящи от желание да спортуват баскетбол и да имат поле за изява и развитие на потенциала си. Това изисква много работа, силна стратегия, организация и спортна база. Искам във всяка спортна зала да има условия за баскетбол. Искам децата да развиват потенциала си!

11855435_10153939065524179_2043575834_n (1)

Гергана Брънзова с трите си деца – 11-годишният Алихан Калоян и 3-годишните близнаци Ниа-Софиа и Кайа-Йоан

©ЗА БЛИЗНАЦИТЕ 2015

Публикувай коментар