Домашно раждане на близнаци

Понеже днес е Бабинден ми се искаше да го отбележа по подходящ начин и какъв по-подходящ начин от разказа за едно прекрасно раждане на близнаци и то у дома.

Родените вкъщи Ейми и Никол

На него попаднах още по време на моята бременност и  всъщност той е от блога на канадската акушерка и дула Патриша Блом, за която вече съм писала и тук, тъй като е успяла да кърми близначките си само от една гърда. Историята на раждането й е също необикновена и много вдъхновяваща и красива. Открих блога по една чиста случайност докато в началото на бременността ми търсех из интернет най-различна информация за бременност и раждане на близнаци. Допадна ми много дневника на нейната двойна бременност, не само заради симпатичния начин на писане, а и заради спокойствието, което излъчман редовете му.  И още нещо – по някакво странно съвпадение бременността й протича точно по времето, в което протичаше и моята. И аз като нея очаквах нашите бебета през август! С течение на времето всеки пост изрязяваше точно чувствата, които вълнуваха и мен в момента и разказани от акушер и дула много неща изглеждаха по-малко страшни.
Сърцето ми трепваше всеки път, когато препрочитах историята за нейното раждане и разглеждах снимките от него. Предстоеше ми да родя и на мен, но за първи път, и страховете от неизвестното понякога взимаха превес. Тогава разглеждах усмихнатите снимки на Патриша, прегърнала двете си бебета, родени неочаквано вкъщи и всичко ми се струваше по-лесно.
За нея близначките са 4-о и 5-о дете, първото й дете е родено в болница, второто у дома и третото също в болница поради седалищно прилежание.  Последното й двойно раждане протича толкова бързо, че тя не успява да отиде до болницата. Първите слаби сигнали за предстоящото събитие започват да се усещат в 10,19 часа сутринта на 20-и август, 39-а седмица от бременността. Ейми се ражда 45 минути по-късно във ваната в 12,13 часа, а сестричката й Никол се появява на бял свят седалищно в 12,22 часа. Бебетата тежат съответно 3,050 кг. и 2,780!
През цялата сутрин преди това Патриша се разхожда съвсем спокойно вкъщи, домакинства и се занимава с по-големите деца и дори пуска прахосмукачката минути, преди да започне истинското раждане. Тъй като усеща нередовни контракции се обажда на приятелката си Кейти и на друга акушерка, с която са се разбрали да провери как протича раждането, преди да тръгнат за болницата. Според нея точно навежданията покрай чистенето с прахосмукачката смъкват главата на първото бебе още по-ниско в таза и започват първите по-сериозни родилни болки. Тя отива в банята, където ваната е все още пълна с топла вода и кляка в нея, за да облекчи болките. Междувременно пристига приятелката й Кейти и само след няколко минути първото бебе се ражда във водата.  Изненаданият татко влиза след миг, за да попита дали има нужда да се обажда за линейка и намира първото бебе вече сгушено кротко в прегръдките на майка си. След това Патриша излиза от ваната (доста трудно начинание, както отбелязва и самата тя) и подпряна на колене до нея ражда и втората си дъщеричка, която излиза седалищно. Веднага след това се ражда и двете плаценти, срастнали помежду си.
Ето какво разказва самата Патриша: „Сложих на гърдите си (второто) бебе, тя сбръчи носле и пое дъх. И двете бебета въобще не проплакаха. Цялото раждане беше изключително спокойно и тихо. Взех в прегръдките си и Ейми, която по време на раждането на Ники бях оставила увита в куп кърпи на пода и не мога да повярвам на това, което се случи в последните 30 минути. Таткото  е изумен, аз самата съм изумена… Кейти започва да снима.
Приятелката ми акушерка, на която се бяхме обадили, за да дойде и да „провери“ как вървят нещата влиза в банята и ме намира седнала гола на пода с двете бебета в ръце (все още без отрязана пъпна връв). Кърмя Никол, а под мен са плацентите  (върху едно бяло килимче!). Мястото прилича на бойно поле – щърпи, пелени, следи от кръв и чудеса.
След половин час вече съм се настанила на спалнята и кърмя Ейми. Никол е в прегръдките на най-големия си брат (бяхме изпратили децата в парка, когато пристигна Кейти). Прането е в пералнята, всеки похапва по нещо, а телефонът прегрява от обаждания. Всички се чувстваме безкрайно щастливи.“

Иска ми се да завърша и с едни други думи на Партиша Блом, които може да са от полза и за други нераждали, а защо не и раждали майки:
„Раждането просто се случва. Бебетата се раждат сами. Нашите страхове и интелект могат да попречат на целия процес повече от всичко друго, затова просто млъкнете и раждайте!“

Снимки и разказ за раждането (на английски) може да видите тук:

http://birthteacher00-ivil.tripod.com/id26.html

http://birthteacher00-ivil.tripod.com/id25.html

Снимки от бременността:

http://birthteacher00-ivil.tripod.com/id21.html

Блог на Патриша Блом за седалищно разположени бебета и седалищно раждане:

http://breech-birth.blogspot.com/

One response to “Домашно раждане на близнаци

  1. Невероятна е тази Патриша, пък и раждането. За толкова бързо раждане (е, няма нужда да е на близнаци…😉 ) винаги съм си мечтала.

    Има приятно чувство за хумор🙂

Публикувай коментар

