Как се раждат близнаци нормално? Раждането на Джордана и Мария-Луиза – ІІ част

Джордана и Мария-Луиза

Моето раждане започна рано сутринта на 14 август, пристигнах в болницата и след един обикновен преглед и без традиционните у нас клизма и бръснене ми поставиха таблетки за предизвикване на раждането и отпускане на матката. Нямах никакво разкритие. От разказите за индуцирано раждане, които бях чела бях сигурна, че ще родя още същия ден, но плановете ми пак не излязоха верни. Получих леки контракции, които към обяд се засилиха и станаха и малко по-болезнени, но до вечерта всичко затихна въпреки хапчетата.  Мислех си, че ако това са контракциите раждането е направо песен. Разхождах се, успявах да поспивам и се стараех да дишам колкото се може по-дълбоко при по-силните контракции, което ми носеше огромно облекчение. Таткото беше до мен или почиваше, докато аз почивах на осигуреното му сгъваемо легло. Включваха ме и към апарат за следене на тоновете на бебетата и един от най-милите ми спомени оттогава е как сърчицата им биеха в пълен синхрон. От време на време идваше да ме проверява лекар, за да сложи поредната доза хапчета или някоя сестра предпазливо надничаше от вратата, за да попита дали имаме нужда от нещо. В крайна сметка решиха да продължим на следващия ден и ме оставиха да си почина за през нощта.

 На следващата сутрин с помощта на хапчетата пак ми предизвикаха контракции, но този път вече бяха доста по-силни. Казаха ми, че матката ми е толкова голяма, че не успява да контрахира добре. Пак се надявах да родя бързо, но разкритието ми не напредваше. За щастие тоновете на бебетата бяха наред. На обяд спукаха водите на Джордана и в 16 часа следобед вече имах 4 см разкритие и си беше малък празник за всички. Сложиха ми система и започнах вече наистина малко да се мъча, на всичкото отгоре  в другите стаи си раждаха през цялото време и чувах как извеждат родилките и бебетата, а аз си стоях от 2 дни без никакъв резултат. Последните часове ги прекарах свита на леглото, бях помолила мъжа ми да пусне щорите и в полумрака се концентрирах само към отминаването на зачестилите контракции.

Акушарката ми подава току-що родената Джордана

Колко е хубаво да гушнеш бебето си веднага

Привечер започнах да усещам напъни и към 20 часа се оказа, че имам пълно разкритие, попитаха ме дали съм готова и след малко дойдоха гинеколожката и две акушерки. Донесоха в стаята и един малък кувьоз.

Джордана се роди почти веднага само с няколко напъна в 20.48 часа – 3095 кг. и 48 см, едно голямо и розово бебе! Таткото сряза пъпната връв и веднага я сложиха на гърдите ми.

Няма по-прекрасно чувство на света от това да гушнеш тази новородена топчица живот, която се е свила в теб. Всичко ми се струваше нереално като в някакъв прекрасен сън. След няколко минути обаче я сложиха в кувьоза, беше време да се роди и Мария-Луиза.

Този път нямах нито контракции, нито напъни. С ехографа видяха, че бебето е с ръчичката напред и гинеколожката я премести, а едната акушерка натискаше леко коремът ми, за да не се обърне. Попитах дали мога да напъвам и без контракции и след няколко напъна и Мария-Луиза проплака, роди се 11 минути след сестричката си 2760 кг. и 47 см.

Оказа се, че е трябвало да я извадят с вакуум, а аз въобще нищо не бях усетила, приказките за „постлания” път се оказаха верни! За разлика от Джордана тя се появи на бял свят с широко отворени очички. Таткото пак преряза пъпната връв и ми връчиха и двете бебета, които се сгушиха в мен и кротнаха. Чак след това ги измериха и им направиха Апгар тест – резултатът беше отличен и за двете 9/10!

Мария-Луиза току-що родена
Таткото реже пъпната връв

Без да ги мият, защото защитния слой мазнина от утробата е полезен за кожата им, им сложиха дрешки и шапчици като таткото помагаше през цялото време.

За съжаление след раждането получих кръвоизлив, тъй като плацентата не излезе и се наложи да я извадят ръчно под пълна упойка. Поради тази причина успях да поставя веднага след раждането на гърдата за кърмене само Джордана. Таткото беше дал малко АМ с чашка на Мария-Луиза, докато бях в операционната. Новородените „лочат” чудесно от чашка и по този начин не се нарушава сукателният им рефлекс.

Когато ме върнаха в отделението ме настаниха в отделна стая и само след 3 часа бебетата вече бяха при мен за първото кърмене. Оказа се, че сестрата на смяна е също майка на близнаци и ми даде много полезни съвети. И двете бебета засукаха добре, а след това заспаха блажено, вече при мама. Оттогава не са ни разделяли повече. На около всеки 3 часа идваше сестра, за да им смени памперсите и да ми подаде бебетата, отзоваваха се на всяко мое повикване, всички бяха изключително любезни. Храната също беше отлична, след втория ден дори можех да избирам от специално меню какво искам за вечеря – почти като в ресторант, а бях в съвсем обикновена болница.

Вече вкъщи

Аз също се чувствах отлично и се възстановявах добре и още на втория ден всички се прибрахме вкъщи. Тук в първите 10 дни след раждането в дома на родилката идва специално обучена жена за няколко часа или за цял ден, която следи състоянието на майката и бебетата, помага за кърменето и при нужда върши и домакинската работа – готвене, пране, посрещане на гости, пазаруване…Макар че бях доста резервирана към подобен вид помощ, тя се оказа наистина много полезна – нашата жена идваше само 3 часа на ден, но и те бяха достатъчни, за да ми вдъхнат вяра, че всичко е наред и с таткото се справяме добре. Още през първата седмица се научих да кърмя бебетата едновременно и това направи кърменето още по-лесно и приятно, толкова успешно, че продължава и до днес!

В момента Джордана и Мария-Луиза са вече две малки госпожички, които тичат, бърборят и се забавляват чудесно заедно. Всеки ден поднася нови двойни изненади, предизвикателства и радости. Понякога ми е трудно да повярвам, че това са същите две топлички топчици, които се сгушиха кротко на гърдите ми на 15 август 2007-а година!

Раждането на Джордана и Мария-Луиза І част

5 responses to “Как се раждат близнаци нормално? Раждането на Джордана и Мария-Луиза – ІІ част

  1. Много се развълнувах от разказа!
    Благодаря за споделеното!
    „…апарат за следене на тоновете на бебетата и един от най-милите ми спомени оттогава е как сърчицата им биеха в пълен синхрон.“

    Така ще бъде за цял живот!

    Малцина са хората, които истински ще могат да разберат това уникално явление-усещане.

    Защото как да обясниш това, което е необяснимо и непонятно за неблизнаците….

    Благодаря за този прекрасен блог!
    Желая ви от сърце много хармония, красив и изпълнен с много щастиех2 живот!

  2. Надявам се и аз сърчицата им да бият в синхрон за цял живот в буквален и преносен смисъл! Едно от нещата, заради които се чувствам много щастлива е, че съм дала на децата си приятел за цял живот още от самото раждане! В трудни моменти ми стига да ги погледна как играят или се смеят двечките и това веднага оправя настроението ми 🙂

  3. За втори път чета този разказ, но днес виждам, че датата съвпада с рождената дата на девойките.
    Нека да са живи и здрави, да растат с любовта на мама и татко!
    И аз съм бременна с близнаци, вчера започнах 37 г.с.
    Не спирам да чета и да се информирам и сигурно ще е така докато настъпи раждането.
    Весел празник и топлина в сърцата!

    • Какво прекрасно съвпадение! Благодаря за хубавите пожелания ❤
      А ти си вече на финалната права – какво да ти пожелая освен едно прекрасно раждане, а най-хубавото започва след това! Ще се радвам ако после споделиш!
      Много прегръдки!!!

Публикувай коментар

